Hongkonskí predstavitelia na začiatku februára spustili reklamnú kampaň "Hello Hong Kong".
V jej rámci mesto rozdá až 500.000 bezplatných leteniek pre
návštevníkov z celého sveta. Do prvého kola rozdávania leteniek sa
zapojili aerolínie Cathay Pacific a Hong Kong Airlines. Toto kolo malo
pôvodne trvať sedem dní, letenky sa však minuli už v stredu popoludní.
Ľudia sa na sociálnych sieťach sťažovali, že na webstránky neboli
pripravené na online registráciu a niektorí preto museli čakať až dve
hodiny. Spoločnosť Cathay Pacific uviedla, že všetkých 174.000
spiatočných leteniek z Thajska do Hongkongu sa v prvom kole iniciatívy
minulo už hodinu po otvorení systému.
Prvé kolo rozdávania leteniek bolo zamerané na juhovýchodnú Áziu. V
ďalšej fáze v júli Hongkong ponúkne 80.000 leteniek len svojim vlastným
obyvateľom.
Počas koronavírusovej pandémie sa Hongkong do veľkej miery riadil
čínskou stratégiou nulovej tolerancie covidu a prísne opatrenia
uvoľňoval miernejším tempom než okolité krajiny. Aj po otvorení hraníc s
Čínou zostala návštevnosť Hongkongu na pomerne nízkej úrovni.
Agentúra AP pripomína, že v roku 2019 Hongkongu navštívilo 56 miliónov
turistov. Nasledujúce tri roky pandémie miestny turizmus a ekonomiku
značne poškodili, pričom vlaňajší hrubý domáci produkt (HDP) klesol v
porovnaní s rokom 2021 o 3,5 percenta.